Dianthus - strony WWW » Reklama w Internecie » Najczęściej popełniane błędy reklamodawców

Najczęściej popełniane błędy reklamodawców

Brak produktu

Jednym z najczęściej spotykanych błędów, jaki można spotkać przy tworzeniu kampanii reklamowej, jest brak oferty na produkt na stronie internetowej, który Inwestor chcę reklamować.
Wiąże się to z dwoma zagrożeniami:

  • Wysokie koszty reklamy związane z niskim wynikiem jakościowym strony docelowej;
  • Nisko zwrot z inwestycji (ROI). Klienci pozyskani przez reklamę, nie znajdują szukanego przez nich produktu.

 

Brak zainteresowania

Kolejnym najczęściej spotykam błędem jest brak utrzymania klienta na stronie. Mimo, iż klient został wstępnie pozyskany (wszedł na naszą stronę np. klikając w reklamę), przeczytał treść na stronie lądowania, nie korzysta z usług firmy. Dzieje się tak dlatego, iż strona nie prowokuje użytkownika do dalszego działania oraz nie prezentuje ścieżki postępowania. Przykładem takiej ścieżki dla sklepu internetowego może być:

  1. Wyszukiwarka (poszukiwanie)
  2. Wejście na stronę z produktem (zainteresowanie)
  3. Dodanie do koszyka (akcja)
  4. Finalizowanie zakupu
  5. Strona sklepu wieńcząca zakup.

Oczywiście powyższa ścieżka może być bardziej rozbudowana.

Powyższą ścieżkę można przełożyć na funkcjonowanie strony firmowej:

  1. Wyszukiwanie;
  2. Wejście na stronę z ofertą;
  3. Wejście na stronę z kontaktem;
  4. Wypełnienie formularza kontaktowego w celu realizacji oferty;

 

Niska jakość strony docelowej

Wbrew pozorom jakość strony ma ogromne znaczenie przy ocenie jakościowej, zatem zarówno jakość prezentowanych na stronie treści, a nawet zastosowana technologia mają wpływ na koszty reklamy.

 

Jedna grupa reklam

Tworzenie jednej grupy reklam o takiej samej treści i dodanie dużej ilości słów kluczowych, które nie są związane bezpośrednio z treścią reklamy. Takie rozwiązanie na pierwszy rzut oka może wydać się dobre, jednak użytkownicy Internetu, wpisując w wyszukiwarkę internetową zapytanie, oczekują uzyskania konkretnej odpowiedzi lub oferty kupna przedmiotu z zapytania. Oczekują rozwiązania ich problemu. Dlatego grupy reklam powinny być zawsze podzielone w taki sposób, by prezentować szeroką gamę reklamowanych produktów.

 

Niska jakość usługi hostingowej

Jakość usług hostingowych ma znaczący wpływ na koszty reklamy strony internetowej. Czas ładowania strony internetowej jest oceniany przez system reklamowy w celu zapewnienia wysokiej jakości stron dla odbiorców reklamy. Nasza usługa hostingowa otrzymała wynik pozytywnie wpływający na ocenę jakościową strony docelowej. Kwestie związane z wpływem usługi hostingowej na ocenę jakościową opisano w dokumencie Google "W jaki sposób czas wczytywania wpływa na jakość strony docelowej?"

 

Dokument wydrukowany ze strony: www.dianthus.pl/reklama-w-internecie/najczesciej-popelniane-bledy-reklamodawcow/