Dianthus - strony WWW » Pomoc » Thunderbird - Wystąpił błąd podczas kopiowania wiadomości do folderu Wysłane

Thunderbird - Wystąpił błąd podczas kopiowania wiadomości do folderu Wysłane

Program Thunderbird, jest jednym z lepszych darmowych programów do obsługi poczty. Zauważyliśmy jednak, że przy używaniu protokołu IMAP zdarza się, że Program ten "Zawiesi się" przy zapisywaniu kopii wiadomości do folderu wiadomości wysłanych. i wysyłanie wiadomości do tego folderu trwa w nieskończoność lub wyświetla się komunikat "Wystąpił błąd podczas kopiowania wiadomości do folderu Wysłane".

Kopiowanie wiadomości do folderu wysłane

W celu ułatwienia rozwiązania tego problemu, poniżej prezentujemy sposób wykonania kopii bezpieczeństwa programu, a następnie poprawienie błędu, który powoduje brak możliwości zapisu wiadomości do skrzynki folderu wysłanych wiadomości.

Instrukcja postępowania:

Upewnij się, że posiadasz najnowsza wersję programu Thunderbird;

Zamknij program Thunderbird;

Ściągnij i zainstaluj program MozBackup (http://mozbackup.jasnapaka.com/download.php);

mozbackup - 01 - instalacja

Instalacja programu MozBackup

mozbackup - 02 - tworzenie kopii

tworzenie kopii Profilu

mozbackup - 03 - czy napewno program jest zamknięty

Komunikat pojawiający się, jeśli nie zamknęliśmy programu Thunderbird

mozbackup - 04 - wybór profilu

Wybór profilu do kopii

mozbackup - 05 - wybór pliku kopii

Wybór pliku do którego ma być zrobiona kopia

mozbackup - 07 - dalej

Potwierdzamy wybór klikając "Next"

mozbackup - 08 - czy chronić hasłem

Czy chronić kopię hasłem?
Zalecamy wybranie opcji "Tak"

mozbackup - 09 - hasło

Wpisujemy hasło (2 razy)

mozbackup - 10 - ustawienia opcji do kopii

Ustalamy opcję tworzonej kopii.
Należy odznaczyć opcję "Emails".
Pamiętaj, Twoje wiadomości zostaną ponownie ściągnięte z serwera.

mozbackup - 11 - proces tworzenia kopii mozbackup - 12 - kopia wykonana

Proces tworzenia kopii

Następnie należy odinstalować program Thunderbird

mozbackup - 13 - Deinstalacja Thunderbirda mozbackup - 14 - Odinstalowano Thunderbirda

Deinstalacja Thunderbirda

Mimo odinstalowania programu, został cały profil. Należy go usunąć. Profil i ustawienia znajdują się pod adresem "C:\Users\Michal\AppData\Roaming\Thunderbird\" lub na innych systemach operacyjnych w katalogu analogicznym.

Instalujemy nową instancję programu Thunderbird (http://www.mozilla.org/pl/thunderbird/)

mozbackup - 15 - instalacja Thunderbirda

Instalacja Thunderbirda

Uruchamiamy program MozBackup i rozpoczynamy proces przywracania profilu.

mozbackup - 16 - przywrócenie profilu Thunderbirda

Przywrócenie profilu Thunderbirda

mozbackup - 17 - wybór profilu

Wybór profilu do przywrócenia

mozbackup - 18 - podaj hasło

Podaj hasło do kopii (nie do poczty)

mozbackup - 19 - wybór opcji odzyskiwania

Wybieramy opcję odzyskiwania profilu

mozbackup - 20 - wybor nadpisania profilu

Potwierdzamy nadpisanie profilu

mozbackup - 21 - odzyskiwanie profilu

Odzyskiwanie profilu.

Po zakończonym odzyskiwaniu profilu, zamykamy program MozBackup.
Teraz możemy uruchomić Thunderbird. Kopiowanie wiadomości do folderu Wysłane działa poprawnie.
Po uruchomieniu programu należy odczekać, aż cała poczta zostanie ściągnięta z serwera.

Masz inne problemy z komputerem? Zapraszamy do działu pomoc lub do działu kontakt.

Dokument wydrukowany ze strony: www.dianthus.pl/pomoc/thunderbird-wystapil-blad-podczas-kopiowania-wiadomosci-do-folderu-wyslane/