Dianthus - strony WWW » Pomoc » Jak działa system antyspamowy

Jak działa system antyspamowy?

Na naszych serwerach jest zainstalowane oprogramowanie umożliwiające skuteczną walkę ze niechcianą korespondencją.

Greylisted. Jak to działa?

Jeśli na nasze konto e-mail przychodzi wiadomość i system antyspamowy nie zna adresu e-mail nadawcy są sprawdzanie następujące dane:

  • Czy wiadomość została wysłana z serwera zaufanego;
  • Czy wcześniej otrzymaliśmy od nadawcy korespondencję (w ciągu ostatnich 60 dni);

Jeśli żadna z powyższych odpowiedzi nie jest poprawna to serwer odpowiada komunikatem z prośbą o ponowne połączenie za kilka minut. Wg standardu RFC serwer nadawcy powinien ponowić próbę wysłania wiadomości, natomiast wirusy rozsyłające spam nie są zgodne ze standardem RFC i nie robią tego.
Jednocześnie adres nadawcy, odbiorcy i adres IP serwera są zapamiętywane na naszych serwerach.

Po ponowieniu próby wysłaniu wiadomości przez serwer nadawcy (zazwyczaj w ciągu 10-15 minut - czas wysyłki jest uzależniony od serwera nadawcy), wiadomość dociera poprawnie do odbiorcy. Jednocześnie adres nadawcy, odbiorcy i adres IP serwera są zapamiętywane i jeśli nastąpi korespondencja w ciągu następnych 60 dni, komunikacja przebiega bez opóźnień.

Ten filtr ogranicza około 95% SPAMu.

W sytuacji jeśli nie chcemy czekać na wiadomość, można wyłączyć greylistę. Wystarczy napisać do nas z autoryzowanego e-maila lub zgłosić taka prośbę w panelu klienta.

Filtr antyspamowy.

Kolejnym etapem sprawdzenia jest weryfikacja czy nadawca jest upoważniony do wysyłania wiadomości z tego adresu. Analiza ta nosi nazwę SPF.
Sender Policy Framework (SPF) – jest to projekt mający na celu wprowadzenie zabezpieczenia serwerów poczty przed przyjmowaniem wiadomości z niedozwolonych źródeł. Wpływa to pozytywnie na ograniczenie ilości spamu oraz zmniejszenie ilości rozsyłających się wirusów.

Po poprawnym sprawdzeniu nadawcy treść wiadomości przechodzi do analizy przez program antyspamowy, który ocenia, czy wiadomość jest SPAMem czy też nie. Program ocenia treść podając wartość liczbową. Przyjmuje się że wartość powyżej 5 to SPAM. a wartość powyżej 12 do 100% SPAM.

Co dalej?

Na naszych serwerach standardowo nie kasujemy wiadomości, które są wysyłane na skrzynki pocztowe. Wiadomość jest jedynie modyfikowana. Dodawany jest tekst ***** SPAM ***** do tematu wiadomości. Jest to sygnał dla odbiorcy, by przyjrzał się wiadomości i jeśli uzna ją za nieodpowiednią usunął.

Jest na skrzynkę dociera bardzo dużo wiadomość oznaczonych jako SPAM istnieje możliwość ustawienia poziomu, przy którym wiadomość jest automatycznie kasowana. Kasowanie można uruchomić dla pojedynczego konta e-mail lub całej domeny.

Dokument wydrukowany ze strony: www.dianthus.pl/pomoc/jak-dziala-system-antyspamowy/