Dianthus - strony WWW » Pomoc » Jak czytać raport AdWords

Jak czytać raport AdWords?

Poniżej przedstawiamy przykładowy raport w kampanii AdWords emitowanej w wyszukiwarce Google.
Poniższy raport wysyłamy do naszych klientów.

przykładowy raport AdWords

Przykładowy Raport AdWords za miesiąc czerwiec 2012

W raporcie znajdziecie Państwo informacje dotyczące kampanii AdWords:

  • Okres: miesiąc za który prezentowany jest raport
    Okres 2012-06 oznacza, że raport prezentuje kampanie od 01.06.2012 do 30.06.2012;
  • Konto: Informacje o koncie klienta. Znajduje się tam nazwa oraz numer klienta;
  • Kliknięcia: Ilość kliknięć jaką uzyskano w okresie powyższego raportu.
    Liczba kliknięć odpowiada liczbie wejść internautów na kierowaną stronę docelową;
  • Wyświetlenia: Ilość wyświetleń reklam AdWords w okresie powyższego raportu;
  • CTR: współczynnik klikalności w reklamy
    Informacja mówiąca o odsetku osób, które kliknęło w reklamę. Do obliczenia tej wartości należy ilość kliknięć powielić przez ilość wyświetleń i pomnożyć przez 100%;
  • Średni CPC: Średni koszt za jedno kliknięcie w reklamę;
    Do obliczenia tej wartości należy koszt całkowity podzielić przez ilość kliknięć w reklamę;
  • Średni CPM: Średni koszt za 1000 wyświetleń.
    Do obliczenia tej wartości należy koszt całkowity podzielić przez ilość wyświetleń reklamy i pomnożyć przez 1000;
  • Koszt: Całkowity koszt reklamy AdWords.
    Kwota wyrażona w netto, nie zawiera prowizji agencji oraz kosztów optymalizacji (obsługi) konta.
  • Utrata udziału w wyświetleniach z powodu niskiego budżetu;
    Informacja, że reklama mogła pojawić się osobom zainteresowanym o taki procent więcej razy, ale nie pojawiła się, ponieważ budżet dzienny na to nie pozwalał.

Zawsze służymy pomocą przy analizie kampanii reklamowych.
Jeśli nurtują Państwa jakieś pytania, zachęcamy do kontaktu.

Dokument wydrukowany ze strony: www.dianthus.pl/pomoc/jak-czytac-raport-adwords/