Dianthus - strony WWW » Informacje » Najciekawsze elementy Google Analytics, dla początkujących

Najciekawsze elementy Google Analytics, dla początkujących

System statystyczny Google Analytics, to narzędzie dające ogromne możliwości analizy ruchu na naszej stronie internetowej.

Poniżej przedstawiamy listę najciekawszych elementów systemu, a także opis ich funkcjonalności.

Aby zalogować się do panelu i mieć wgląd w statystyki, należy posiadać konto Google (może być w naszej domenie) zarejestrowane w usłudze Google Analytics.
Następnie należy wejść na stronę www.google.com/intl/pl_ALL/analytics/ i zalogować się na swoje konto usług Google.

Po zalogowaniu pojawi nam się lista kont, do których mamy dostęp oraz podstawowe informacje o danym koncie.

  • Ilość odwiedzin
  • Średni czas spędzony w witrynach konta
  • Procentowy współczynnik odrzuceń
  • Ilość zrealizowanych celów
  • Procentowa zmiana ilości odwiedzin (lub innego parametru) w porównaniu do poprzednich 30 dni

Informacje tu zawarte dotyczą całego konta, więc jeśli na koncie jest wiele stron internetowych, dane tu prezentowane są zsumowane.

Google Analytics - konto

Po kliknięciu na nazwę konta, pojawiają się profile stron internetowych, wraz z danymi szczegółowymi o poszczególnych witrynach.

Obok każdej witryny znajduje się link o nazwie "Wyświetl raport", który prowadzi do Panelu Głównego Google Analytics, pokazujące informacje dla wybranej witryny.

Google Analytics - Panel główny

Standardowo na panelu znajdują informacje o odwiedzinach, wykorzystaniu witryny, przegląd użytkowników, nakładka na mapę, przegląd źródeł odwiedzin oraz przegląd treści. Panel może być rozbudowywany o elementy statystyk, widoczne w innych zakładkach.

Zakładki są pogrupowane tematycznie, a dostęp do nich jest możliwy przez menu po prawej stronie.

Pulpit nawigacyjny - powrót do panelu głównego

Użytkownicy witryny - informacje o użytkownikach witryny

  • Przegląd - podsumowanie informacji o użytkownikach
  • Test porównawczy - porównanie danych z naszej strony do średnich danych z witryn o podobnej tematyce
  • Nakładka na mapę - informacje o lokalizacji geograficznej użytkowników witryny
  • Nowi a powracający - udział użytkowników nowych a powracających na stronę
  • Języki - ustawienia językowe użytkowników
  • Trendy użytkowników
    • Odwiedziny - Liczba odwiedzin dla wszystkich użytkowników
    • Bezwzględna liczba niepowtarzalnych użytkowników - Wszyscy niepowtarzalni użytkownicy
    • Odsłony - Liczba odsłon strony dla wszystkich użytkowników
    • Średnia liczba odsłon - Średnia liczba odsłon strony dla wszystkich użytkowników
    • Czas spędzony w witrynie - Czas spędzony w witrynie przez wszystkich użytkowników
    • Współczynnik odrzuceń - Wskaźnik odrzuceń dla wszystkich użytkowników witryny
  • Lojalność użytkownika
    • Lojalność - Procentowy udział odwiedzin dla użytkownika
    • Czas od poprzednich odwiedzin - Średni czas od poprzednich do obecnych odwiedzin
    • Długość odwiedzin - Czas trwania odwiedzin
    • Głębokość odwiedzin - Ilość podstrony, które odwiedził użytkownik
  • Funkcje przeglądarek
    • Przeglądarka - Rodzaje przeglądarek użytkowników
    • Systemy operacyjne - Systemy operacyjne użytkowników
    • Przeglądarki i system operacyjny - Rodzaje przeglądarek na określonych systemach operacyjnych
    • Kolory ekranu - ustawienia kolorów ekranu
    • Rozdzielczości ekranu - Rozdzielczość ekranów użytkowników
    • Wersje dodatku Flash - Wersja playera Flash
    • Obsługa języka Java - Wersja Javy
  • Właściwości sieci
    • Lokalizacja w sieci - Opis sieci z której przychodzą użytkownicy
    • Nazwy hostów - nazwy pod jakimi jest widoczna analizowana witryna
    • Szybkość połączenia - Parametry łącza użytkowników
  • Definiowany przez użytkownika

Źródła odwiedzin

  • Przegląd - Ogólne informacje, z jakiego miejsca przychodzą użytkownicy na naszą witrynę
  • Odwiedziny bezpośrednie - dane dotyczące osób, które bezpośrednio wprowadziły do przeglądarki adres witryny
  • Witryny odsyłające - Adresy stron, na których są linki do naszej strony
  • Wyszukiwarki - Z jakiej wyszukiwarki korzystają użytkownicy oraz czego szukają, by znaleźć naszą stronę
  • Wszystkie źródła odwiedzin - wszystkie rodzaje stron z których przychodzą do nas użytkownicy
  • Słowa kluczowe - Ogólne informacje o słowach kluczowych
  • AdWords
    • Kampanie AdWords - nazwy kampanii, jakie są odpowiedzialne za wizyty na naszej stronie
    • Pozycje słów kluczowych - miejsca, gdzie pojawiają się reklamy Google AdWords
  • Kampanie - Zestawienie kampanii marketingowych (nie tylko AdWords)
  • Wersje reklamy

Zawartość

  • Przegląd - podsumowanie informacji o treści strony
  • Najlepsza treść - Informacje o najbardziej popularnych stronach w witrynie
  • Treść wg tytułu - Informacje o najbardziej popularnych stronach wg tytułu
  • Szczegóły treści - Szczegółowe informacje na temat treści
  • Najskuteczniejsze strony docelowe
  • Najczęstsze strony wyjścia
  • Nakładka witryny - Nakładka obrazująca ruch użytkowników na stronie
  • Wyszukiwanie w witrynie
    • Przegląd
    • Wykorzystanie
    • Wyszukiwane hasła
    • Strony początkowe
    • Strony docelowe
    • Kategorie
    • Trendy
  • Śledzenie zdarzeń

Cele

  • Przegląd - Przegląd informacji o osiągniętych celach
  • Łączna liczba konwersji - Informacje o osiągniętych celach w danym dniu
  • Współczynnik konwersji - udział celów w ruchu całkowitym
  • Porzucone ścieżki do celu - miejsce, w którym użytkownik zrezygnował z osiągnięcia celu
  • Weryfikacja celu
  • Odwrotna ścieżka do celu
  • Wartość celu
  • Wizualizacja ścieżek

Informacje przydatne dla początkujących użytkowników.

Wszystkie informacje są prezentowane w wybranym przedziale czasu. Domyślnie jest to miesiąc, lecz można go swobodnie zmieniać i przesuwać, wybierając określony zakres dat (prawy górny róg wykresów).

 

Dokument wydrukowany ze strony: www.dianthus.pl/informacje/najciekawsze-elementy-google-analytics-dla-poczatkujacych/